Co
boli z ostatniego miesiąca? Różnice bolą - różnice między szkołami. Mamy
bowiem podstawówkę, w której dziecko z Y4 (8 lat) wyszukuje reguły w
ciągach liczb (z ujemnymi, sześciocyfrowymi i ułamkami dziesiętnymi
włącznie), opisuje regułę, dodaje 6 kolejnych liczb...; opisuje swój
dzień w pamiętniku, bohatera z książki, ulubioną zabawkę etc. .... W tym
samym borough jest podstawówka, gdzie w Y5 (9
lat) dzieci pracują na ciągach liczb (nie wszystkie dostaną ujemne,
sześciocyfrowe czy ułamki dziesiętne), opisują reguły (lub - słabsze -
stosują się do podanej reguły), opisują swój dzień w pamiętniku,
bohatera z książki, ulubioną zabawkę etc.... . Szkoła nr 1 to szkoła
mojej młodszej córki (która jest w słabszej grupie w swojej klasie = ma
zadawane prace na niższym poziomie niż reszta klasy); szkoła nr 2 to
moja szkoła. Kombinuję, co my
robimy nie tak, że szkoła nr 1 ma po prostu lepsze wyniki - widziałam tamte dzieci, rozmawiałam z
nimi, pracowałam na wycieczkach i one zdecydowanie nie są genialne, są
po prostu przeciętne. Czy dzieciaki ze szkoły nr 2 tak nie mogą? Mam dziwne
poczucie, że różnica tkwi nie w poziomach, tylko w nas. Jeśli moja
własna córka (poziom 2c, ocena z lipca b.r.) jest w stanie ogarnąć
temat, to dzieci o rok starsze (dłużej w UK, poziom 2a, 3c etc.) nie
potrafią???????????????? Co robimy NIE TAK? Mam poczucie, że element
obowiązku zawodzi. Moja młoda wraca ze szkoły z wizją "MUSZĘ". Z czym
wracają ze szkoły nasi uczniowie?
To jest trochę 'post na zamówienie', ponieważ dostaję regularnie sporo pytań dotyczących uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi i niepełnosprawnościami (SEND) i tego, jak ten problem rozwiązywany jest w brytyjskich szkołach. Pytania te docierają zarówno od nauczycieli z Polski, jak i od rodziców - ekspatów mieszkających w UK, ale stawiających pierwsze kroki w tutejszym systemie. Im zatem dedykuję ten post i postaram się, żeby miał jakąś sensowną strukturę. 1. Co zgodnie z ustawodawstwem brytyjskim oznacza termin "SEND"? SEND to szczególne potrzeby edukacyjne i niepełnosprawności. W terminie tym zawiera się wszystko, co wpływa lub może wpływać na: - zachowanie ucznia, lub jego zdolność socjalizacji, np. jeśli ma on trudności w nawiązywaniu relacji z innymi dziećmi - umiejętność czytania i pisania, np. jeśli stwierdzono u niego dysleksję - zdolność rozumienia (możliwości poznawcze), np. jeśli u dziecka stwierdzono niepełnosprawność intelektua
Komentarze
Prześlij komentarz